CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤

Jumaat, 8 April 2011

Telur Oh Telur!!!

Negara @*#&^ memang terkenal dengan barangan palsunya... Samada dibuat secara palsu ataupun penampilan barangan atau makanan yang dipalsukan.. Terbaru, TELUR. Aku respect la negara ni sebab dia berani buat benda2 macam ni..tapi sayangnya, membawa kemudaratan kepada yang memakannya..

 Telur-telur ni nampak sama aje... Tapi... Nak tahu macamana ia disediakan??
Mumula, kenalah masuk kursus dulu.. 3 hari punya kursus, bayar 30 Yuan, dah boleh buat bisnes mempalsu ni. Mudahnya...


Berbagai macam bahan seperti agar-agar, bubuk yang tidak diketahui, asam benzoat, bahan coagulating dan bahkan tawas, yang biasanya digunakan untuk membuat telur palsu ini. Untuk kuning telur itu, beberapa berwarna kuning jeruk dicampur bubuk menjadi cair dan ramuan bergerak. Cairan itu kemudian dituangkan ke dalam plastik yang berbentuk bulat cetakan dan dicampur dengan apa yang disebut ‘air ajaib,’ yang mengandung kalsium khlorida.  Ini membolehkan ‘kuning telur’ keluar selaput luar yang nipis. Telur palsu ini kemudian dibentuk dengan sebuah cetakan. Jangan terlupa kulitnya pulak..


Parafin lilin dan cecair putih yang tak dikenali dicurahkan ke telur palsu, yang kemudian dibiarkan mengering. Telur buatan boleh digoreng cerah-sisi atau dikukus. Sehinggakan orang-orang yang mencipta mampu membuatkan gelembung-gelembung muncul pada telur putih. Tapi sayangnya, takde sebarang khasiat pun! Seorang profesor Universiti China dari Hong Kong memperingatkan pengguna telur ayam palsu boleh mengalami demensia.


4798564023 afbef11462 [PENIPU] Telur Ayam Palsu China. 4799196264 1b917969d3 [PENIPU] Telur Ayam Palsu China. 4799196364 987e9c495a [PENIPU] Telur Ayam Palsu China. 4799196328 b430207b40 [PENIPU] Telur Ayam Palsu China. 4799196304 16af80df2a [PENIPU] Telur Ayam Palsu China. 4798564207 a9cb73a307 [PENIPU] Telur Ayam Palsu China.
(Gambar ni aku c&p dari Blog Berita Semasa..Terima kasih tuan tanah..)


Selalu kita tak perasan sangat... Tapi cuba bezakan antara telur Omega3 brand apa ntah tak ingat,  dengan telur biasa yang jauh murahnya.. Cuba, try dan test kedua-duanya.. Ada beza tak? Kalau tak ada, selamat.. Tapi kalau terjumpa sebagaimana yang dalam gambar-gambar ni, hantar le balik kat kedai tu...  Jangan pulak sayangkan duit yang dah kita bayar dan terus gunakannya.. Sayangkan kesihatan..kalau bukan kesihatan kita sendiri, kesihatan anak-anak pun nak dijudikan ke??



Kalau dapat result rebusan yang macam ni, bawak sekali kat kedai tu....

Peringatanbuat semua..Bukan sahaja di jalanraya kita kena berhati-hati..membeli telur pun kita kena berhati-hati sekarang ni.. Huhuhuhuu.. Kesiannya kita, para pengguna zaman sekarang...

0 comments:

Catat Ulasan