CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Sabtu, 9 April 2011

Dah Macam Hantu Lak!

Bila menyapu dengan ikhlas dan tenang.. tersenyum aje
menyapu lantai... 
Pukul 6.20pm, semua dah siap untuk ke East Coast Mall sebab nak kena beli sedikit barang dapur... Cheh! Sikit??? Dekat RM500 Hubby Baby habis! Aku nak beli alas kaki, nak ganti yg lama sebab dah macam hidup segan, mati tak mahu! Lagipun, carrot dan tomato dah habis stock! Rumah ni mana boleh tak ada dua benda tu... Macam hilang akal aku nanti sebab kami ni hantu tomato! Dan carrot adalah antara sayur yang anak-anak makan mentah ataupun dimasak! Biasa le bila bawak anak-anak ni... Cukainya lebih tinggi dari cukai pendapatan Abahnya!  Dah beli barang, tengok jam dah kul 8 pm! Alamak! Maghrib dah nak abis dah! So, cecepat le kitorang simpan barang kat dalam kereta dan ambil bag solat.. Tumpang solat kat Tingkat 1, ECM.. Orang tak ramai.. By the time aku siap solat, ada lagi 7 minit sebelum Isya'. Alang-alang, baik tunggu aje.. Kang balik, senang dah.. Boleh terus perap ayam, masak sambal nasi lemak, goreng ikan bilis dan mop! Aku nak mop jugak! Sebab aku tahu kalau tak mop malam ni, esok sahih tak boleh sebab esok nak gi Pekan! 


Dinner kami? Lepas solat, Hubby Baby dah siap duduk kat kerusi luar surau perempuan tu! Aku eksyen la.. "Kita dah Isya'!" Then kami dinner kat Noodle Station... Nanti ada masa aku story pasal dinner kali ni... Skang ni nak tido dulu.. Pukul 5 jap lagi nak bangun masak nasi 
Kalaulah aku ada kuasa magic cam ni,
tak payah berpeluh-peluh pukul 1 pagi mengemop!
lemak, goreng ayam sambil rebus telur... Faiz dengan kengkawan sekolahnya nak ke Terengganu dan lepas tu ke Pulau Kapas (rasanyalah!Atau ke Perhentian???)bercuti dengan kengkawan dia... Since diaorang naik van, ada vacant lagi..So Ibu pun akan ikut sekali.. Tapi Ibu dok rumah aku aje.. Kekekekekeke... Seronok weh bila Ibu nak datang! Boleh mintak Ibu masak.. Ibu masak sedap! Addeen dah excited Mak nak datang! Batrisyia ngan Faeiqah pun sama... Along?? Along tak tahu lagi Mak dia nak datang ni! Nak buat surprise kat dia petang karang! Kenapa karang? Sebab sekarang ni dah pukul 2.26 pagi, hari Sabtu daaaaaa.....


*Pada cucu-cucu Ibuku, Mak bermaksud Makwe aka Nenek aka Mak Tok aka Granny....

0 comments:

Catat Ulasan