CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Ahad, 3 April 2011

Nasi Goreng Malas Tahab Gaban

Bila tak berapa nak rajin, aku akan buat nasi goreng untuk lunch... Bila aku hidangkan nasi goreng untuk lunch, Hubby Baby akan "Ni ke untuk lunch???" dengan muka blur! Kesian jugak! So, sekarang aku hanya masak nasi goreng kalau Hubby Baby tak lunch kat rumah....macam la dia lunch kat plant tu...Huhuhuuu
Ini adalah Nasi Goreng Malas Tahab Gaban namanya... Sian si Gaban..Habis semua yang negatif akan dikaitkan dengan dia... Tapi memang boleh dapat dilihat tahap kemalasan si penggoreng nasi ini..aku le tu..

Tapi masih ada yang tak tahu nak masak nasi goreng ni.. macam my little brother tu.. Here it goes....

Nasi Goreng Malas Tahap Gaban

Nasi..sepinggan
Planta sesenduk (aku guna senduk kecik aje..)
Bawang besar 2 ulas, dimayang @ dikiub
Bawang putih sebiji, diketuk @ ditumbuk @ dikiub
Sos Tiram 3 sudu besar
Garam, to taste
Sosej 3 batang or more, kiubkan
Carrot sebiji sederhana, potong le ikut suka (aku sagat kasau aje)
Celery sebatang , dikiub
Serbuk lada hitam 

1. Panaskan planta. Tumiskan bawang besar dan bawang putih sampai layu di tasik minyak.
2. Masukkan sos tiram dan sosej dan carrot sekali.
3. Masukkan celery ,lada hitam dan garam.
4. Hidangkan dengan hirisan cili hidup tapi bukan untuk anak-anak aku ye...heheheheh






0 comments:

Catat Ulasan