CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤

Rabu, 6 April 2011

Dato' Hajjah Sarimah Bt Ahmad

Sapa tak kenal dengan pelakon wanita veteran yang layak di panggil primadona ni?? Sarimah... Dato' Sarimah Bt Ahmad. Dah banyak umur dah beliau ni.. Dilahirkan pada 24hb April, 1942 kat Pulau Rusa, Pekan, Pahang.

Kecantikan dia tak perlu kita persoalkan.. Memang cantik! Dari muda sampai la ni, dia kekal cantik dalam 'kategori'nya sendiri.. Bakal menyambut kelahirannya yang ke 69 tak berapa lama lagi tapi jelita.. Beliau banyak mengamalkan petua-petua untuk menjaga kecantikannya dari zaman remaja lagi..Tapi bukan kecantikannya yang hendak diperkatakan tapi tentang kesihatannya yang kurang memuaskan.. Korang tahu ke?? Aku pun baru tahu dr Dunia dari Dapur Kak Jee
Dia disahkan menhidapi kanser hidung dan otak tahap 4..Dah memang critical sangat dah tu tapi kekuatan dan kecekalannya serta keredhaannya pd Allah telah memberikan dia peluang untuk kembali bahagia.. Dia antara artis yang aku hormati.. Kenapa? Kerana dia sentiasa menjaga perlakuan, perkataan dan maruahnya. Dia antara artis yang selalu mendekatkan diri kepadaNya sejak mulai 'berumur'..
Aku hanya mendoakan agar dia sentiasa sihat  dan menjadi contoh yang baik kepada teman veteran seangkatannya yang masih lagi hanyut dalam dunia glamour yang dah tak seberapa glamour bagi insan-insan yang dah berumur macam Mak Mah ni... No names, ok!  

3 comments:

Mrs. Amad

uiks..sama birthday date teman wehhh..sy suke die,cantek..

Cool Lean

Leh bawak birthday cake ke Subang nanti.. heheheh

iemah

smg beliau sihat n mjd teladan kpd artis veteran y lain...
ingat ALLAH selalu smaada dlm keadaan sihat atau sakit krn smua itu kurniaan yang ALLAH utk menguji hambanya

Catat Ulasan