CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Khamis, 14 April 2011

Meh Tampal Periuk!

Aku suka guna periuk stainless steel cap buaya yang dah berusia 18 tahun tu... Orang lain pakai periuk Tupperware yang harga  beratus ringgit sebijik tapi aku tetap kekal dengan periuk cap buaya dan satu set periuk stainless steel yg Hubby Baby presentkan 12 tahun lepas... 

Sabtu lepas aku rebus telur dalam periuk cap buaya tu.. Ada bunyi cam air kena api aje... Bila aku check, rupanya periuk tu dah ada tempat yang bocor... Hohohooo... Mau kena tampal nih! Kalau dibiarkan lubang halus tu tak bertampal, nanti ia akan membesar... macam cancer la jugak....
Google aje... Pinjam gambau  :))
Aku ambil asam jawa dalam fridge. Then aku ambil sedikit asam jawa tu dan tampalkan disebelah luarnya... Aku tampal besau sikit .. Lepas tu bolehlah guna semula.. 

KAlau tak pun, cuba guna kapur. Ish! Bukan kapur papanhitam lah! Kapur sirih aje..Sama aje cam asam jawa.. tampal kat lubang sebelum gunakan.... Cubalah ye kat periuk yang bocor...  Tapi kalau tahap kebocoran tu tak dapat ditampal, pi la beli yang baru aje....hehehehe

0 comments:

Catat Ulasan