CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Selasa, 4 Januari 2011

NAsib baik....


Apa yang peliknya gambau ni? Korang yang tak tahu, mesti tak rasa pelik... Tapi ni sebenarnya jalan 2 lorong Bypass Kuantan- K.T. depan perumahan aku. 

Pukul 2.45 petang semalam, aku baru lalu di sini dengan anak2, balik dari sekolah .... Ada dahan tumbang kat laluan 2 lorong sebelah kanan tu. (laluan tu ke arah Kuala Terengganu sementara laluan kiri ni plak ke arah Kuantan)... 

Pukul 3 petang, Lepas hantar anak-anak ke KAFA, aku dan Faeiqah nak ke bandar Kuantan untuk kali kedua dalam satu hari . Melepasi Jalan masuk Bandar Damansara, aku terkejut sebab nampak lori dan bas serta kenderaan lain dipandu menyongsang arah... menggunakan lorong kami untuk ke arah K.T....
"KAkak, ni mesti ada accident kat jalan sebelah ni... Kalau tak, diaorg tak guna jalan kita ni.." kataku pada FAeiqah yg sedang membaca.....
"HA ah la Ummi! Mesti teruk accident tu , kan" Balas dia.. 

Highway Bypass Kuantan-Kuala Terengganu ni memang selalu accident.. Minor accident ada, major accident pun ada.. Dah terbiasa... So, aku pun standby le camera phone Nokia 6230 aku yang classic ni..hehehehehe..


Rupanya....Dahan yang tumbang aku nampak tadi dah tukau jadi pokok besau dah! Mentang-mentanglah ni negeri Pahang, yang kaya dengan balaknya, sebatang pokok balak tumbang dari mini bukit di tepi highway ni... Habis 2 lane jalan ke arah Kuala Terengganu tu di hadangnya.. Siap dengan pembahagi jalan yg selebau 1 lane tu pun dia conquer!  Driver-driver yg sehala dgn aku terpaksa naik bahu jalan samapi ke longkang tu untuk beri laluan pada kenderaan yg menghala ke KT bila melalui tempat kejadian... ...
Tengok betul2 kat belakang trailer putih tu... Tu aje gambau yg dpt aku snap.. Maklumle..Hp classic..heheheh

MPV itam yg melintang tengah divider ni nak cross divider tu tp sian.. tersangkut lak dalam lecak.. Dia dok ram minyak je...Tak lepas2 pun! Almaklum la... Dah 5, 6 hari area kami ni ujan.....

Memang banyak pokok-pokok balak kat tepi-tepi highway ni...Bila angin kuat, macam nak tercabut aku tengok.... So, peringatan buat aku dan semua pengguna highway Bypass Ktn-KT ni, hati-hati bila memandu.. Jangan ingat lesen dah umur 20 tahun, kita selamat sentiasa.. MAlang mana ada bau????



0 comments:

Catat Ulasan