CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤

Ahad, 23 Januari 2011

Labu Masak Rempah


LAbu lagi...Tapi kali ni, memang aku tak leh fikir macamana rasa masakan ni....Tapi x salah kan kalau kita cuba. Mungkin kena tekak kita, sapa tahu... Tapi maaf ye.. tak ada gambarnya.. NAnti kalau aku dah buat, aku uploadkan untuk tatapan kita bersama, okay...
LABU MASAK REMPAH...

bahan:
labu kuning (yg masak ehh) - dipotong dadu cm nak masak lomak tu
udang kering
bawang merah
bawang putih
biji sawi
daun kari
serbuk kari (kalau sedap letak kari daging)
garam

cara memasak:
tumiskan biji sawi dan daun kari
lepas tu masuk & tumiskan pula udang kering + bawang merah + bwang putih yg ditumbuk
bila dah agak wangi, masukkan serbuk kari (di campur sedikit air dulu)
kacau sehingga kari garing (naik minyak)
masukkan pulak labu yg dah dipotong2 dadu
masukkan sedikit air (sikit je)
garam secukup rasa...
kacau labu rata2... dan masak sehingga empuk..
terpulang pd citarasa samada nak berkuah sedikit atau kering....
kalau nak kering, kene masak lebih sikit...

0 comments:

Catat Ulasan