CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Ahad, 13 Februari 2011

Welcome To The Starfruiters!!! (Day 2 @ Santai)

Aku sempat la rehat sekejap lepas solat Maghrib... Lepas tu bersiap untuk dinner di Santai pulak!
Selalunya aku akan masak bila Starfruiters datang tapi disebabkan ada orang tu baru dapat bonus sehari sebelum datang Kuantan, so, dia nak belanja kami.... Yabedabeduuuuu!!!!

Macam biasa, jalan ke Tanjung Lumpur di waktu cuti-cuti panjang ni kelam-kabut sikit.
 Kereta bersimpang-siur! Sampai di Santai, kereta pun dah banyak... Pelanggan pun ramai! 
Nasib baik dah booking awal... Siap booking makanan terus! Senang sikit..sampai terus makan!

Restoren Santai sering jadi pilihan kami untuk entertain tetamu..
 Tapi aku dgn Hubby Baby hangen sikit! Kami sampai lewat sedikit. Bila  kami masuk, kami hanya nampak reserved table untuk 16 orang sahaja. Ada lagi satu table untuk 16 orang dah ada orang duduk.. 
Mereka baru mula makan. 
Bila Hubby Baby tanya "Mana table reserved untuk Yunus? Ni ada 30 orang ni. Saya dah siap order makanan sekali"
Rupanya group yg tengah makan tu dah makan makanan kami di tempat yang direservekan untuk kami!
KAtanya, this group booked by someone else tapi tak ada order apa-apa lagi.. Bila diaorg sampai, nampak lak ada table yg dah siap food..Diaorang ingat diaorg punya and org yg tolong book tu dah order makanan sekali. So, duduk and makan aje lah..Bila ditanya pasal booking, diaorg jawab, mmg dah booking. Yang aku geram dengan group ni, iaorang dah tahu dia salah table and makan our food, memasing dok jeling macam kami lak yang salah! One of the guy yg dr this group (konon macam head of the group la...) wat lak muka kurang ajar kat aku.. Nasib baik aku ni sabar.. Tak apa....  Kalau aku yg tersilap duduk table orang and makan makanan orang, sahih aku minta maaf kat orang tu walaupun asalnya silap pada management of the rest. 
Aku memang hangin betul kalau bab-bab cenggini! Ni masalah pengurusan le!
Tokey dia kelam kabut.. mencari tempat yang sesuai untuk kami 30 orang...
Satu cara, ambil tempat di undershade yang panjang sikit tu.. Tapi aku tengok macam tak muat untuk 30 orang aje.. Tapi itu aje alternative yang ada...
Sayangnya ada satu family of 4 yang dah duduk dan dah order kat situ..
Dengan budi bicara tokey, the family pun berpindah tempat.. 
TQ encik stranger...
The food pulak, kami reorder.
TApi cepat sungguh dapat. 
Mungkin tokey arahkan ..
Or he might take the other orders and give them to us to make it out for the havoc earlier...
Kat mana ada K Ina..kat situlah Addeen!

The food came but the rice a bit later...



Tunggu jap ek!

this side of the table is still waiting...
Ina still tring to finish her food :))
Ani and her kids started earlier... and they finished earlier!


Wahbi trying to get the best part of the fish...

As usual,everyone have to wait for me.. hehehehe..
So sorry.. I'm a person who indulge into what ever food served!

This is a special corner for only 4 person! 

OK! I'm done!
Now we can pose!
 Once I'm done, Ary paid for the dinner...
It's RM500..for 30 person is ok!
Thank you Ary for this treat...
Don't forget my Nasi Arab of Saba when I pay visit to Putrajaya ;P
But everything was only Thai food.. no western food...
This is the first time I came here without ordering western food!
It's ok as 2 weeks ago, we took Abg Deris , K Nor with Fiqa and Fifi here.
They were here for a sleep over before heading north to Kelantan to see their 1st grandchild..

All of us headed home after stopped by for some gas. But one packed car headed to Teluk Chempedak to enjoy the night... It's their routine when they get together...
There were 6 of them, including Fifi, the photographer..

Along's closest adult cousin... K Ina 

Thorn among the roses....

Orang muda menikmati 'keindahan' Teluk Cempedak di waktu malam..

Mementang le kita kasik green light, diaorang sms kata akan balik b4 1 am!
Aku tak daya nak menunggu diaorang ni..
Abg Deris dengan Dak Ary, Mak, Kakak ngan Dak Amai dah zzzzzz....
Lepas aku buatkan Hubby Baby, Wahbi dan Serul coffee...
kul 10.30pm, aku dah dozed off!
Letih berjalan, letih segala!
Majoriti tido lebih awal daripada aku.. Cuma budak-budak aje yang lewat sebab nak habiskan masa bersama-sama before heading home tomorrow...
Tapi dalam kepala, masih lagi dok fikir..nak masak apa plak for lunch ek???

0 comments:

Catat Ulasan