CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Isnin, 21 Februari 2011

Ringan Sikit..

Hari ini hari Isnin tapi Faeiqah dan Batrisyia bercuti peristiwa. Pertistiwa apa? Semalam ada Sukan Sekolah sampai kul 6.30 ptg. So, hari ini cuti sempena peristiwa semalamlah.. Kerana peristiwa semalam jugalah dia dua horang ni sambung tido balik selepas solat Subuh.. Kul 10 baru bangun! Huhuhuu.. Kalau zaman aku dulu, memang dah kena jerit dah! hehehhee
Hubby Baby aku masih sibuk menyiapkan assignmentsnya yang perlu dihantar Sabtu iniAku pun tak kesahlah kalau dia tak buat his weekly routine.. ironing the clothes. Yes! That's his job since the last 9 years... Why? Sebab aku tak dibenarkan oleh my orthopedic untuk dok lelama iron baju sampai 3,4 jam!Panjang ceritanya! Nanti aku ada masa, aku story k.. My doctor personally asked him to take over the ironing and mopping routine... Kalau tak, my backbone akan worsen sbb aku tak mahu buat apa-apa surgery untuk betulkan keadaannya.. 
So, sapalah yang boleh aku harapkan?? 


Kakak tengah gosok baju KAFA Addeen...
 Yes...Faeiqah ironed all the school uniforms yang ada 12 pasang tu.. Itu tak termasuk lagi baju-baju kaftan , tudung-tudung dan cadar katil aku satu set... She prefers to iron clothes than helping me out in the kitchen. Sambil iron, leh layan Astro katanya..Boleh ke gitu?? Huhuhuu.. Tu le anak daraku! Kalo pasal masak-masak ni, memang dia paling cendekel! Berjuta alasan dia akan cari untuk tak duduk kat dapur.. Tapi dia suka menonton my baking sessions! Katanya, syok tengok muffins and cakes diproses dari awal sampai masuk ke perut..Hehhehee....

Sapa pulak tolong aku kat dapur? Mustilah dak Adik! Batrisyia memang suka masuk dapur. Mungkin sebab dia ni jenis yang suka makan. Tengok la badannya yang gebu tu... Dia rajin tolong aku masak. Tak sempat kasi tahu menu, dia dah mula tanya "Ummi, kita nak masak apa hari ni?"
"Kita siapkan lunch ngan buat air kacang merah untuk ais kerim Malaysia..."
Tapi aku sambung lagi.. "Ummi nak buat kuih tart nenas. Dah lama tak makan..."
"Ha ah. Ummi dah lama tak buat kuih tart ek!" tambah Batrisyia pulak...

 So, dia lah yang tolong aku sediakan lunch. Selepas dia siap preparekan  semua kacang buncis, carrot, terung, tomato dan bawang untuk lunch, barulah dia dok kat meja menggentel inti nenas untuk kuih tart aku karang....Aku nak buat tart nenas untuk sebalang aje so, sepinggan inti tu cukup le..Aku berani buat ad hoc aje sebab inti memang sentiasa ada spare..  Sementara aku masak lunch, aku rebus sekali kacang merah. Sesekali je aku kacau sikit kacang tu dan tambah air rebusannya..
Owh..Lupa pulak.. What's for lunch??? Nasi putih yang aku reheat, ayam masak tomato dengan kuah dalca aje.. Biasanya aku mask nasi tomato sekali tapi sayang la plak nasi malam tadi.. Kalau ada ayam sereban, boleh jugak aku rendam kejap nasi tu dan kurrr..kurrrr..kurrrr.... jemput ayam-ayam aku makan, kan! lunch ni kita kasi habis nasi putih, then petang karang aku masak le nasi tomato plak...
Ayam masak tomato yang aku sparekan untuk makan sebelum Maghrib kang... 

Kuah dalca aku simpan dalam periuk aje.. Sebab anak-anak tak gemar kuah dalca ni sebab ia penuh dengan sayur-sayuran.
Wokey! Nak start buat tart lak.. Malam kang dah boleh nyum nyum dengan Hubby Baby.. Favourite dia! Aku belajar buat tart ni pun sebab dia suka sangat... Aku ni, pantang apa saja makanan , kuih atau biskut yang dia sebut, mesti aku nak buat! Al- maklum le...tu salah satu tanda aku manjakan dia... hehehhe Korangnnak muntah, muntah le tapi dia memang manja! Aaawwww!

0 comments:

Catat Ulasan