CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Ahad, 6 Mac 2011

Sabtu Kami...

 Selepas Subuh, seperti biasa kami bersiap. 
Eh! Sabtu nak bersiap ke mana pulak? SJK(C) Kong Min ni lain sikit... 
Budak Year 4 dah mula diberikan kelas tambahan yang diwajibkan dengan bayaran tambahan . 
Bukan hanya budak Year 6 sahaja okay... 
So, Aku bergegas sediakan sarapan dan milo untuk kakak, adik dan Addeen.
 Aik! Addeen sekolah ke? Oh tidak.. tapi dia wajib ikut Ummi hantar kakak ke sekolah... 
Tapi kami keluar lambat dr biasa la... 7.15 baru keluar rumah ...
Kakak masih mengunyah lagi...

"Ni muka Addeen tido" kata dia...

 Muka budak yang boring sebab 7.25am baru lepas Balai Polis Beserah...

 Supirwoman yang terasa macam nak mintak bonus lebih dari boss sebab kena kerja sepanjang minggu ...
Ops! Bukan sepanjang minggu tapi sakit-sakit pun kena kerja...
demi sesuap 'nasi di akhirat'....
 Jam 7.30am dah sampai depan pagau... Selamat belajau sayang...
Aku terus drift balik ke rumah sebab banyak lagi yang perlu dibereskan... 
Lepas tu kena berkejar pulak ke Airport untuk jemput Hubby Baby...
Kelentang kelentung berdentang berdentung kat rumah...
Pukul berapa Tok Harimau????
Last aku pandang, dah 9am...
So, sambung le balik kerja kat dapur...
Rumah ke Airport, 30 minit..so, ada lagi 10 minit sebelum keluar rumah...
Kendian aku tengok balik, 
ALAMAK!!!!
Dah 9.30am!!!
Sempat ke nak sampai on time??
ETA ialah 9.45am!
So, cecepat aku angkut Addeen dengan kertas2 lukisannya dan aku tekan....

 Ha ko! 130 km/hr!
Banyak pulak tanker kat atas highway ni......
Me keep on honking all the way.....
At 9.50am Hubby Baby call..
"Kat mana tu Yang?"
"Dah masuk airport area dah ni.. Dah masuk pagau dah..."
Eh! Tak bohong la.. 9.51am aku dah berhenti depan dia!

 Tak sempat Addeen nak sambut depan arrival gate... 
Tiba-tiba Abahnya muncul!

 Mamat ni dok leka lagi melukis... Dalam berdezub tu, dia masih maintain melukis lagi. 
So, betapa cekapnya Supirwoman ni! Cheh! Riak lak!
Lepas tu kami gi breakfast kat Restoran Zaman... Depan kami
~
~
~
~
~
 Kalau dok Kuantan, kereta ni biasa nampak.... Tapi aku tak sure kereta siapa.. 
Yang pasti Kerabat di Raja Pahang punya...  
Dia pun beli singgah nasi lemak kat Zaman ni... pekerja istana sahaja la....

tapi Zaman nasi lemak dah tak sedap macam 13 tahun dulu... 
Nasinya makin kurang lemak..
Sambalnya makin cair dan sedikit...
Tapi harganya makin mencanak!
NAsi sesenduk, sambal sesenduk cina dengan sekeping timun dan telur rebus sebelah sudah RM1.80!
Tak berbaloi sungguh!
Mintak sambal tambah, kena bayar lagi 50sen!
Chis! HAmpas gas betul! Patah selera aku!
So, aku habiskan sebungkus dalam kepayahan!

Lepas tu, kami balik rumah sementara menunggu kakak dan adik balik sekolah pukul 12.30 tengahari..
Aku kemas beg Hubby Baby, fail-failnya dan sediakan air kopi ...
Dan kami pun.....
Pergi jemput anak-anak dari sekolah... 

Happynya anak-anak bila nampak Abahnya datang menjemput..

Dan hari kami berterusan lagi.....dengan lunch pulak...




















0 comments:

Catat Ulasan