CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Jumaat, 25 Mac 2011

Buaya Batu..

Dah lama aku nak jumpa si buaya Batu ni.. Tapi Hubby Baby cam tak berminat aje.. Adakah kerana ia buaya maka Hubby Baby takut? Ntah lah.. Lupa pulak nak tanya... heheheh

Finally.... Buaya Batu..kita berjumpa jua akhirnya...
Ini sebuah restaurant.. Dulu sebuah tadika tapi bila banglo ni dinaiki air, tadika ditutup..
Akhirnya, sorang makhluk ni terjumpa Buaya Batu tersorok di Kubang Buaya...hehehehe
Kalau waktu siang, tengok memang ilang selera la... Tapi bila waktu malam, dengan bantuan lampu2, lawa la plak...
Tapi di dalamnya..sesuai la kalo nak bawak isteri tercinta ngan anak-anak ke lubuk buaya Batu ni...
Gigirl tengah posing... 
Tempatnya cam exclusive.. Memang exclusive pun sebenarnya! Kalau poket agak-agak menipis tu, jangan le masuk lubuk buaya ni.. Mesti tercekik punya!
Ice Lemon Tea 3. Kenapa 3? Sebab minah ni dah tumbangkan satu gelas! Grrrrr!!! Satu tu RM4.50.. lagi sikit je sama dengan harga kat Hyatt! Ummi minta Apple Plum Juice aka Jus apple dengan asam boi aje, RM6.50. Abah plak Fruit Punch aka air buah2an campur, RM7.00. Gelasnya sama aje dengan cam minah tu punya gelas... 
Aisey.. Ada mamat enterframe lak kat belakang.. Siap 'peace' lagi!

Kelam aje gambau ek..sekelam pandangan Hubby Babyku yg memujuk aku yang merajuk sehari sebelumnya dengan membawa ke lubuk ini...hehehehe

Nachos with salsa been served first.. Bukan susah pun nak buat nachos ni tapi sebab aku tetap nak 'simpan' cream cheese aku untuk cheesecake (insyaallah, tp x tau le bila nak buat tu..), terpaksa la order jugak.. RM12.50! Huhuhuuu... 

Lasagna... dari dalam kereta lagi anak-anak dah order lasagna... Kitorang ni kan ke hantu lasagna... bukan Hantu K Limah ye... Tapi order satu aje untuk dikongsi bersama.. RM19.00 tapi memang sedap sebab kulitnya bukan yg beli kat pasta department tau.. Ni buat sendiri punya...Saladnya, aku yg peghabihkan...

Then, datang pulak mushroom soup TM 6.50 with garlic bread RM 6.50 juga...  Garlic breadnya di sapu butter dan dikesat dengan garlic..bukan cam aku punya..sapu dengan packed garlic butter aje..hehehehe.. Soupnya homemade..sedap jugak.. share reramai jugak..

Cheezy Jr. Fish and Chips. Reasonable price la dengan portionnya RM9.50 untuk Addeen..Yang akhirnya aku jugak yang tolong habiskan.. Mana la aku ni tak gebu?

Ni Batrisyia punya.. Just the normal chicken chop. Tp harganya melebihi paras normal .. RM17.00. Kalau kat santai, tambah lagi RM4.00, dah boleh dapat 2 set! Yang ni pun, aku tolong habiskan salsanya dan Hubby Baby habiskan coleslaw..

The day before, Hubby Baby dah makan lamb kat sini.. Dari rumah lagi, sebelum solat Maghrib, dia dah cakap "Hari ni abang nak makan salmon aje..". So, he ordered salmon steak for RM29.50. Ok la.. salmon pun mahal kalau kat Carrefour...

Aku gatal..nak makan lamb cutlets! Kalau kat rumah, aku makan pakai tangan aje.. Tapi kat Buaya Batu ni aku jaga table manners aku.. Pakai knife and fork. This dish costs RM36.00! Aku, no comment sebab bukan aku yang bayau.. Dan disebabkan aku ni baik hati, aku share dengan Hubby Baby..walhal sebenaunya aku tension sebab cutletsnya kecik, nak pakai pisau lak.. Tak dapat nikmat gigit tulang biri-biri ...heheheheh

This is my favourite! Lamb leg... RM 35.00. But this is Faeiqah's.. The leg was almost done..still juicy... drooling lak aku ni.. And it's normal for mu Hubby Baby to finish 2 parts of them..hehehehe

While Hubby Baby and me 'trying hard' to finish all the food from the children's plate, the children waited patiently at the lounge

Addeen posing kat lampu.. Aduhai sayang.. Awak tu ambik gambau guna handphone 6230 aje la... bukannya DSLR! Kan dah jadik cam gambar bumi di waktu siang dan malam....

Ni lagi sorang! Alahai Hubby Babyku sayang.... Cecepat le tapau DSLR satu buat aku kami... Sakit mata dibuatnya!

Tak puas hati minah ni.. Posing lagi..sebab Ummi masih melayan hidangan lagi..

Posing manja anak-anak yg kata "Lamanya Ummi ngan Abah makan. Kitorang dah nak tertidur dah..."
Huhuhuuu...

Ni tissue si Buaya Batu kasik kat aku selepas aku kasik licin semua pinggan-pinggan dia.. Pinggan-pinggan tu kalau tak berbasuh pun takpe..sebab aku dah kasik licin bebetul!

Satu benda aku belajar bila makan kat tempat gini... Tak payah le bawak anak-anak ni sebab diaorang rasa terkongkong aje.. except kalo dapat dok kat verandah lubuk ni... Tapi anak-anak cakap dalam kereta, "Kat sini tak syok la.. Kat Santai syok.. Boleh jalan-jalan, tengok air, tengok pokok kalau Ummi dengan Abah lambat habis makan".
Allo! Ummi dengan Abah habiskan makanan u all tau!
Bayau memahal, tapi salad pun tak leh nak habiskan...

Hubby Baby paid RM212.63 for one dinner that night... Kalau bawak rombongan Che' Kiah ke sini..habis la kitorang tak mampu nak beli walau sehelai daun kangkung la lepas tu....

And we declared Crocodile Rock will be in our list of restaurants for our coming dates! Yeahuuu!!! Romantic dinner....
I dreamt of romantic dinner by the sea...
* To my Paving Stoners and my Starfruiters... Sorry, we can't afford to take u here for dinner.... So Sorry...:((

0 comments:

Catat Ulasan