CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤

Isnin, 30 Mei 2011

Uban OH Uban!

Kecik-kecik dulu selalu aku tolong arwah Mak cabut uban kat kepala dia. Katanya "Gatal!"
Aku cabut aje lah! 
Bila dah anak dara, aku terjumpa uban kat kepala sendiri! Kalut la aku! Muda lagi dah ada uban! Pernah cabut 2 kali tapi 4 kali cepat uban tumbuh balik! Lepas tu, taubat dah tak mau cabut.... Biau le..dia nak idup.. Tak ganggu hidup aku pun... La ni, rambut aku dah ada lebih dua dozen dah uban.. Umur aku 39 tahun bulan Ogos ni nanti... Tapi aku bangga pulak bila ada uban ni. Kenapa??? Sebab------------------------------->>>>>>
Aku dah ada 12 orang cucu di sebelah keluarga suami! 
Nek Chik~~~~~~

Lagi satu sebab ni......
Sabda Nabi saw, 
“Janganlah mencabut uban kerana uban adalah cahaya pada hari kiamat nanti. Siapa saja yang beruban dalam Islam walaupun sehelai, maka dengan uban itu akan dicatat baginya satu kebaikan, dengan uban itu akan dihapuskan satu kesalahan, juga dengannya akan ditinggikan satu darjat.” (HR. Ibnu Hibban dalam Shahihnya. Syaikh Syu’aib Al Arnauth mengatakan bahwa sanad hadits ini hasan)

So, jom simpan uban!

Aduh! Mamat ni makin beruban, makin mencairkan pulak!
Tapi  yang pasti tak boleh lawan tahap mencairkan  hati oleh  Hubby Baby la!Kekekekek

0 comments:

Catat Ulasan