CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Ahad, 4 November 2012

Kuncinya Ada Pada Diri Kita Sendiri

"Ya ALLAH, Ya RABB, Ya Rahim, Ya Kareem... KAU murahkanlah rezeki yang halal buatku.."

Itu adalah antara doa kita pada ALLAH setiap kali selepas solat, samada pada sujud yang terakhir ataupun selepas usai solat... Tapi mungkin kita terlupa bahawa ada lagi amalan lain yg boleh kita lakukan supaya pintu rezeki kita dimurahkan dan diluaskan olehNYA... 


 Antara perkara yang perlu kita lakukan ialah:

 1.Selawat ke atas Junjungan n
Nabi Muhammad SAW 100 x selepas usai setiap solat fardhu.


 2.Baca surah Al-Waqiah sebelum tidur.

-  Surah Al-Waqi’ah (سورة الواقعة) adalah surah yang ke-56 dalam Al-Quran, terletak pada juzuk ke 27 dan terdiri dari 96 ayat. Surat yang diturunkan selepas Surah Taahaa ini dinamakan dengan Al-Waaqi’ah (Hari Kiamat), diambil dari perkataan Al-Waaqi’ah yang terdapat pada ayat pertama. Di dalam surah Al-Waqi’ah ini menerangkan tentang hari kiamat, balasan yang diterima oleh orang-orang mukmin dan orang-orang kafir. Diterangkan pula penciptaan manusia, tumbuh-tumbuhan, dan api, sebagai bukti kekuasaan Allah dan adanya hari kebangkitan. Apa yang hebatnya surah Al-Waqiah ini, dengan amalan membacanya ia memberikan beberapa khasiat dan kelebihan tersendiri. Sabda Rasulullah SAW: “Surah al-Waqiah adalah surah kekayaan. Hendaklah kamu membacanya dan ajarkanlah ia kepada anak-anak kamu.” (Riwayat Ibn Mardawaih daripada Anas: Kasyf al-Khafa’).
Daripada Ibnu Mas’ud r.a. Rasulullah SAW bersabda: “Sesiapa membaca surah Al-Waqiah setiap malam, maka dia tidak akan ditimpa kesusahan atau kemiskinan selama-lamanya.” (HR: Al- Baihaqi)

 
3.Puasa sunat setiap Isnin dan Khamis setiap minggu.

4. Solat Sunat Dhuha.

 Apa yang diajar untuk diamalkan selama 40 hari, insyallah pintu rezeki akan terbuka luas untuk anda. Tapi ingat, rezeki yang ALLAH berikan itu adalah dalam perlbagai bentuk.. Kesihatan yang baik, kenaikan pangkat, dijemput majlis makan-makan juga adalah rezeki dariNYA..

Mudah-mudahan kita semua diberikan kesihatan dan kemampuan untuk beramal kepadanya.. Selain daripada membuka pintu rezeki seluas-luasnya, kita juga dapat mengumpulkan pahala sebagai bekalan ke SANA nanti. InsyaALLAH...

0 comments:

Catat Ulasan