CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Sabtu, 4 Disember 2010

Projek Satu

Dah berbulan aku beli benda alah ni... Kengkonon nak letakkan kat tudung anak-anak & baju kurung untuk Hari Raya yang lepas...Tapi...
"Yang, Anbang tengok, benda ni dah nak seinci dah abuknya....KAng ilang lip lap kang, payah lak..."Sinis Hubby Baby aku... 
 

Bila dia kata, Annual Dinner tahun ni themenya Arabian Night.... takkan aku nak jadi Tuan Puteri cam dalam citer Aladdin & The MAgic Lamp  lak???? Mau tersembul semua mata yg kenal kami....
Pi la jugak cari abaya yg ada bling2 @ yg ada pattern2 sikit.. Habis satu Kuantan aku pusing! X jumpa!
Teringat lak benda alah ni dah macam majuk kat dalam bilik jahit tu... selak-selak helaian abaya....
Hehehehehehe.. apa lagi...Meh kita tepek je mende ni kat abaya yg "Hitam Itu Menawan"!
Aku dok membelek2...x hengat camne nak tepekkan dia ni... Dok memikir...google kat tenet....Tapi x jumpa cara... 
Dah nak dekat pi bandar Kuantan dah..Nak tanya balik kat Nyonya kedai tu, camne nak buat!
Huwa!Huwa!Huwaaaa!!!! Mesti kena gelak punya!
Selepas dah migraine, barulah aku ingat...... 


 Step 1:  Memula, gunting dulu pattern yg kita nak tepek tu.. Senang sikit nak adjust...
  Step2: Tampalkan aje lapisan plastik yg bergam menda alah tu..Apa ke namanya ek????


 Kena adjust bebetul... Budget le pattern yg ada tu lek lok.. Kang ada yg x cukup lak kang....

 Step 4: Terbalikkan bahagian yg dah bergam ngan lip lap tu & iron....
             Aku guna iron Tefal Glider tu...So kena pegang bebetul.. KAng dia dok 'menggelide' ntah ke mana2              lak iron ni! Hehehehehehe.... Berkesan sungguh iklan Tefal Glider tu ek! 
Iron le sampai agak2 dia dah melekat semua mende alah tu.. Kang x cantik lak ....
 Step 5: Pas tu, balikkan balik & tarik plastik dia pempelan....Pempelan aje sbb kalo ada yg masih melekat kat plastik dia, leh glidekan iron tu lagi....
PEMPELANNNNN AJE! Cuba nengok ...lemah lembut & penuh gemalai aje aku tarik plastik tu..Kan..kan..kan... hehehee  (Kalo korang nak muntah ijau mengimaginekan kelemah-lembutan & kegemalaianku... silakan!)
 Step 5: Ulang le processnya berapa kali pun korang suka.... NAk tabur2 pattern dia pun boleh...Nak skema cam aku punya ni pun boleh gak....Alamak!X sama tinggi rendah le!!!!!
Xpe..bukan orang perasan pun...Janji Hubby Baby kata sedap mata dia memandang & x over, ok le tu....
Ini le hasil keras tangan aku.... 
Aisey! Kamera cap ayam... hasilnya pun rabun-rabun ayammmm


Malam ni nak pakai..... serba itam... sebab Hubby Babyku suka aku pakai colour itam...Tapi itam bukan sebarang itam tau! Shiny-shiny gitu!

Untuk Hubby BAby..good luck with ur performance tonite!
Mungkin x leh lawan dak Saiful, hubby dak Ros (my friend since Std 1!) yg dah bergelek gerudi ngan CT & KD hr tu... Hehehehe....

BTW, ignore je tarikh kat gambau2 tu... Cap ayam..tarikh pun kena ikut calender ayam le...hehehehe...

0 comments:

Catat Ulasan