CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Sabtu, 9 Julai 2011

Bila Panas, Jom Meh Sini!

Rutin aku setiap dua kali sehari sejak diperkenalkan ialah berada di tempat ini pada waktu tengahari, semasa matahair berada di atas kepala....Bukan saja-saja nak pergi sini tapi mencari sayur-sayuran segar yang dibawa terus dari Cameron Highlands ke pasaraya ini. Pasaraya ini adalah sebuah bangunan bersebelahan Shell Beserah saja..

Kenapa aku suka ke sini?? Nampak tak pakaian pekerja-pekerja yg bekerja di bahagian barangan basah & sayur-sayuran ni?? Ye! Mata anda tak disihir.. Memang mereka memakai pakaian tebal berbulu! Ini adalah chiller terbuka yang terbesar di Kuantan ni.. Giant bukan chiller ke? Bukannn... Kat Giant tu cuma berair-con sahaja, bukan chiller.. Tambah lagi..aku rambang mata bila berpusing-pusing tawaf satu chiller tu.. Berbagai jenis sayur yg ada disini.. Dari  pudina, mushroom, sampai ubi kayu pun ada! Dan yang penting, semuanya segar!


Macam-macam jenis sayuran yg ada kat sini.. Barangan basah pun ada pelbagai pilihan... Dari siput sedut sampai le sotong rendam..semuanya ada... Tapi aku masih tetap memilih Pasar Segar Beserah untuk mendapatkan barangan dari laut... sebab kat sini, kebanyakannya dah bercontact lens! Sorry ye.. Aku hanya menyediakan makanan dari bahan-bahan yang segar sahaja untuk suami dan anak-anak...

 Korang kenal tak ibu kunyit?? Itulah ibu kunyit... Khasiatnya??Setiap kali lepas bersalin, aku pasti akan dihidangkan air kunyit untuk dihabiskan.. Tak banyak pun..Biasanya separuh cawan sahaja...Air kunyit ni elok untuk pembersihan darah.. Kalau masa period, jangan minum plak sbb nanti bleeding akan jadi lebih heavy... Camne nak sediakan dia?? Mmm.. nanti lah.. Aku buatkan entry untuk itu..

Segar tak daun sup ni?? Daun sup semuanya tegak dgn sendiri..Lepas tu daunnya sangat segar! buat hatiku tertawan untuk membeli seikat... Murah aje.. 40 sen sahaja.. Iyee.... 40 sen aje!

'Baby Addeen' dengan 'Baby Buncit' dibelakangnya.. Baby buncit?? Dia aje yg panggil Baby buncis tu dgn baby buncit!

Di depan bangunannya ada sebuah warung yg menjual cendol, cendol pulut, cendol campo, ABC, ABC campo, mee goreng mamak dan rojak...
 Addeen menunggu mamak hantar cendol yang dia order....
"Cute tak Addeen?" tanya dia
"Cute...cam Chipmunks!" kata aku.. 

Tengah buat muka cute, cendol pun sampai... Addeen mintak cendol biasa..ok la... Tak berapa manis... 

 Addeen begitu berselera makan cendol... Panas laaaa.....

Rojak yang bagi lidah Melaka aku ni, agak manis! Tapi ia adalah rojak yang paling kurang manis pernah aku makan dalam Kuantan nih!

Aku recommend sayur-sayuran dan buah-buahan kat sini.. Masih murah... Tp ada section dimana dikumpulkan semua buah-buah dan sayur-sayuran yg sudah kurang segar dan dijual dengan harga yg lebih murah dr harga biasa pasaraya... Yang pasti, setakat ni kalau nak cari sayur yg segar, jom pi LYC Plantation...

2 comments:

MyRule

nanti buleh buat air kunyit lagi..muahaha

err...dulu adik x der pun air kunyit ni...

Cool Lean

Itu lah korang! Kang kalo ikut Chik olyn punya pantang, korang sanggup ke???kekekekeke Musti nangis punya~~~

Catat Ulasan