CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

¤❤¤Oº°‘¨☜❤☞¤Lean on to each other ' '' '' ''❤ '' '' '' '' Keep holding on to each other¤☜❤☞¨‘°ºO¤❤¤
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Your pictures and fotos in a slideshow on MySpace, eBay, Facebook or your website!view all pictures of this slideshow

Selasa, 28 Jun 2011

Si DOE Merampas Kuasa!

Dah 3 minggu Cik Mat minta cuti.. Nak habiskan cuti tahun lepas yang masih berbasi bersisa... Dan dengan excitednya Cik Lyn mengumpul tenaga harapan supaya dapat menghabiskan duit masa yang berkualiti serta berdua-duaan dengan Cik Mat sahaja sepanjang dua hari beliau bercuti... Tapi  sungguh unsangkarable! Si DOE dah menggunakan kuasavetonya merampas Cik Mat dari Cik Lyn dengan jayanya selama sehari!!!!

Dah lah Cik Lyn jatuh bagai nangka busuk masak ranum  pagi semalamdi Tunas Manja Transit. Kejadian itu telah menyebabkan segala aktiviti exersice kaki dan menipiskan wallet yang diatur tergendala atas kecederaan yg dialami. Tapak tangan yg membengkak telah memaksa genggaman tangan mereka direnggangkan sedikit. Lutut yang terhentak pula telah membuatkan perjalanan mereka menjadi sangat perlahan.  Malam yang sepatutnya nyaman & tenang telah terganggu dek kesakitan yg melampau dan memaksa Cik Lyn  menahan kesakitan sepanjang malam.

Kerana kejayaan Si DOE merampas Cik Mat dari Cik Lyn, maka Cik Lyn, Cik Mat dan Dak Deen telah terpaksa mengharungi kepekatan jam 5:40 pagi ke airport. 30 minit melalui jalanraya yg gelap bagai kopi  pekat, mereka sampai ke destinasi yg terpaksa dituju...

 Sila perhatikan Cik Mat yg melepaskan tali pinggang keselamatannya.. Beliau adalah seorang pemandu dan penumpang yang sangat berkhemah berhemah dan patut dijadikan kon ikon  JPJ.

Dak Deen yang mengambil alih tempat duduk Cik Lyn sambil  menjerit "Bye Abah! Love you!" dan kemudian menutup pintu kereta dengan sopan sekali kerana kesihatannya yang tidak memuaskan tetapi diheret sekali untuk menemankan Cik Lyn bagi perjalanan dari airport ke rumah..

Cik Mat melambai lemah... "Petang karang kita jumpa lagi"

Kasihan Dak Deen.. Selepas diheret meneman Cik Lyn Dia masih lagi sakit kepala. Dia masih lagi demam. Dia masih lagi tidak menjamah apa-apa makanan. Dia kekal dengan hanya 8oz milo sejak malam kelmarin.. Bila ditanya nak makan apa... Dia hanya menjawab "Tak nak apa-apa. Nak rehat aje." Eh! Apsal dia tak mintak McD ke... Pizza ke.... Mintak gi Crocodile Rock ke...Boleh jugak dijadikan alasan supaya Cik Lyn dapat  menguasai segala makanan yang dipesan... Kesiannnnn dia....

Mudah-mudahan Dak Deen sihat hari ini supaya dapat menjemput Cik Mat yang akan pulang dengan flight petang nanti. Cik Mat pasti sedang berdating bermeeting dengan Si DOE yang bedebah itu! Walaupun Si DOE merampas Cik Mat dari Cik Lyn, Cik Lyn tetap dengan paksarela hati mendoakan agar segala kuih isu berbangkit dapat diselesaikan dengan jayanya.. Chewah!!!! 

* Watak-watak dalam cerita ini adalah berkaitan dengan mereka yang masih hidup..

0 comments:

Catat Ulasan